Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.g-m.dk. www.g-m.dk ejes af G&M Textiles ApS, CVR-nr. 41584734, adresse: Oktobervej 51C, 8210 Aarhus V, tlf. 70 60 59 52, og e-mailadresse: info@g-m.dk

Aftalerne indgås på dansk.

1 Betaling og levering

Vi modtager betaling med Mobilpay, Dankort, VISA, VISA-Electron og MasterCard.

Beløbet trækkes først, når varen er pakket og klar til afsendelse. Dette er også gældende, hvis varen imod al forventning er forsinket. Se om fortrydelse og tilbageførsel af beløbet under punktet ’Fortrydelsesret’.

1.1 Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Standard udløbsperiode for reservation af beløb på dit kort er 7 døgn.

Priserne er angivet i danske kroner. Oveni prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Vi leverer din bestilling 2-4 hverdage efter dit køb undtagen stof og tekstiler. Leveringstid på stof og tekstiler er 4-7 hverdage.

2. Fortrydelsesret

Du har som forbruger ret til at fortryde en aftale uden begrundelse indenfor 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af enkelte eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Du har 14 dages fortrydelsesret efter, du har modtaget din bestilling.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

2.1 Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til G&M, CVR-nr. 41584734, adresse: Oktobervej 51C, 8210 Aarhus V, tlf.: +45 70 60 59 og e-mail: info@g-m.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan også fortryde ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

2.2 Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

2.3 Returnering af varen og returomkostninger 

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen. Varer så som metervarer, garn, mønstre, mindre sytilbehør og hobbyartikler. Udgifterne til returnering af varen kan beløbe sig op til 100kr. alt afhængig af størrelse og vægt på pakken.

2.4 Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde: Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

3. Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet for varen.

Leveres varen til dig i emballage, bedes du tilbagelevere varen i originalemballagen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

4. Reklamation - hvis der er noget galt med varen

Du har som forbruger 24 måneders reklamationsret efter købeloven. Det betyder, at hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage eller skader, du selv har påført varen, ikke en mangel. Mener du, at varen har en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk, at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer. Vær venligst opmærksom på, at det ved køb af større mængder af samme metervare, kan være nødvendigt at levere metervaren i opdelte klip.

Vi anbefaler, at du vasker metervaren før brug, pga. krymp og overskudsfarve. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

5. Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@g-m.dk. 

Læs mere om ODR her.

6. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
g-m.dk
Oktobervej 51C
8210 Aarhus V.
Danmark
info@g-m.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16/02/2024